22

Salam 22tahun.

Entah kenapa dua puluh dua tahun ini aku rasa dah terlalu besar
tp entah kenapa aku masih lg takut hadap dunia ini.
Can i turn back to the good old days?

Dua puluh dua tahun kini,
aku masih lagi tidak pandai membuang orang yang menyakitiku
aku masih lagi mengagungkan kawan aku yang satu persatu pergi membina diri sendiri
aku masih lagi setia menunggu benda yang aku tahu kesudahanya
& masih lagi seorang yang tidak punyai apa-apa yang dibanggakan.

dan dua puluh dua tahun kini
masih sama
dengan rasa yang sama

aku perlu membina diri aku sendiri
mencipta kejayaan yang orang tua aku dahagakan sejak aku kecil dulu
mencari kebahagiaan yang masih belum aku temui

tapi kini 
disini aku berdiam diri
ditempat yang asing, bersama orang-orang asing.
mungkin ini yang terbaik utk aku 
mungkin inilah perjalanan hidup yang terbaik walau aku memberontak benci.

Allahu,
kuatkan lah aku.

dua puluh dua tahun masa untuk berfikir dengan lebih tenat...
Copyright@Hak cipta terpelihara alya hannina